neasmyrni.net.gr neasmyrni.net.gr neasmyrni.net.gr
Αρχική Πολιτική ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΙΣΧΥΡΟΣ Ο ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
facebook
Έχουμε 9 επισκέπτες συνδεδεμένους
ARTION 2016-small lux new 001 akadimos118x118 autopragmatosi Kyvellou-new

deikths_anodoyΕγκρίθηκε κατά πλειοψηφία στις 21/2/2011 ο Προϋπολογισμός του δήμου Ν. Σμύρνης ύψους περίπου 64 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών κ. Κουτελάκη ο προϋπολογισμός επιβεβαιώνει την ισχυρή οικονομική θέση του δήμου μας, ο οποίος παρά τις μειωμένες κρατικές επιχορηγήσεις  και χάρη στο αποθεματικό 5,5 περίπου εκατομμυριών ευρώ που διαθέτει μπορεί να υπηρετεί τον προγραμματισμό του και να σχεδιάζει το μέλλον του. Στο φετινό προϋπολογισμό περιλαμβάνονται 2 εκατομμύρια για νέες κοινωνικές δράσεις αλληλεγγύης προς τους πληγέντες από την κρίση, καθώς και περιβαλλοντικές δράσεις. Όλες οι παραπάνω δράσεις, όπως ανέφερε ο κ. Κουτελάκης, θα εξειδικευτούν από διαπαραταξιακή επιτροπή. Η αντιπολίτευση πάντως χαρακτήρισε τον προϋπολογισμό πλασματικό, υπερεκτιμημένο, προϊόν δημιουργικής λογιστικής και τον καταψήφισε.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
Ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Κουτελάκης, ο οποίος ήταν ο εισηγητής του φετινού προϋπολογισμού, αναφέρθηκε για μια ακόμα φορά στην καλή οικονομική κατάταση του Δήμου μας: «Ο δήμος μας είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα των υγιέστερων οικονομικά δήμων της χώρας και διαθέτει ισχυρό αποθεματικό, το οποίο παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία της χώρας του επιτρέπει να αντιμετωπίζει τον προγραμματισμό του χωρίς κλυδωνισμούς και χωρίς να αναστέλει τις δράσεις του.
Ο Δήμος μας διαχειρίζεται τα οικονομικά του με εξαιρετικά καλό τρόπο και η αναλογία παθητικού – ενεργητικού του δεν είναι απλά ισοσκελισμένη 1 προς 1, αλλά έχει λόγο 1 προς 3!
Το μοναδικό δάνειο που πήραμε για την αγορά των δημοτικών κινηματογράφων αποτελεί μόνο το 6,2 των τακτικών μας εσόδων γεγονός που αφήνει έξω το ΔΝΤ από το Δήμο Ν. Σμύρνης. Ο Δήμος μας δεν θα χρειαστεί να μπει σε καμία ρύθμιση όπως πάρα πολλοί υπερχρεωμένοι δήμοι...
Οι εγγραφές στο φετινό προϋπολογισμό πολλών έργων δείχνουν τη βούλησή μας για δράση, η υλοποίησή τους, όμως, θα κριθεί από τα βεβαιωθέντα έσοδα, τα οποία εξαρτώνται κυρίως από τις κρατικές επιχορηγήσεις, και από το βαθμό που θα ωριμάσουν από τις υπηρεσίες...»
Ελαφρώς μειωμένος σε σχέση με πέρυσι ήταν ο φετινός Προϋπολογισμός του Δήμου Ν. Σμύρνης. 64 περίπου εκατομμύρια προϋπολογίζεται ότι θα είναι στη διάθεση του Δήμου μας το 2011 για να υλοποιήσει το πρόγραμμά του. Ο κ. Κουτελάκης κατά την έναρξη της συζήτησης για τον προϋπολογισμό εξέπληξε το σώμα όταν το ενημέρωσε εκ των προτέρων, ότι το παραπάνω ποσό διαμορφώνεται ως έχει από όλες τις υποχρεωτικές εγγραφές και τις προβλέψεις εσόδων (οι οποίες ακόμα κι αν δεν εισπραχθούν για κάθε ενδεχόμενο πρέπει να καταγραφούν) και δεν προβλέπεται να εισπραχθεί στο σύνολό του. Αναλογικά με τα περσινά εισπραχθέντα, αλλά και τη φετινή εισπρακτική πολιτική ο κ. Κουτελάκης εκτιμά ότι θα εισπραχθούν 40-45 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία το 65% περίπου είναι ανελαστικές δαπάνες και τα υπόλοιπα 35% θα διατεθούν για την υλοποίηση έργων.
Στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να ολοκληρωθούν τα έργα ανάπλασης στην Πλατεία Καρύλλου, και να ξεκινήσει η Αναμόρφωση του Γκαράζ καθαριότητας, η Ανάπλαση της Βίλας Βερνίκου, η Ανάπλαση της Πλατείας Χρυσοστόμου Σμύρνης η οποία γίνεται προσπάθεια να χρηματοδοτηθεί μέσω αναπτυξιακών προγραμμάτων και όχι από το δημοτικό ταμείο, η Ανάπλαση της Πλ. Ιωνίας, η ανακατασκευή των πεζοδρομίων κ.ά.

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ

Ο κ. Νεφελούδης, ο κ. Πάντος και ο κ. Περιμένης, κατήγγειλαν τον Προϋπολογισμό ως πλασματικό γιατί δεν συντάχτηκε σύμφωνα με τα ΦΕΚ και τις εγκυκλίους του Υπ. Οικονομικών, οι οποίες επιβάλλουν την απόλυτη πιστοποίηση και απαγορεύουν τις υπερεκτιμήσεις – υποεκτιμήσεις. Οι κύριοι Νεφελούδης και Περιμένης αναφέρθηκαν, επίσης, στους χαμηλούς δείκτες βιωσιμότητας και υλοποίησης των προϋπολογισθέντων έργων, και στα χαμηλά περιθώρια ανάπτυξης – επενδύσεων, που κατά τη γνώμη τους υπάρχουν, αν αφαιρεθούν οι ανελαστικές δαπάνες. Ο κ. Νεφελούδης χαρακτήρισε, επίσης, τον προϋπολογισμό ως «ληστρικό» και ως «έκθεση ιδεών» και κατήγγειλε τους 95 κωδικούς απευθείας αναθέσεων έργων που περιλαμβάνει.  
Ο κ. Κούπας συμφώνησε με τις τοποθετήσεις του κ. Περιμένη και του κ. Νεφελούδη όσον αφορά τους χαμηλούς δείκτες υλοποίησης και ανάπτυξης, υποστήριξε ότι στην πραγματικότητα υπάρχει ταμειακό έλλειμμα και τόνισε ότι ο προϋπολογισμός δεν πρέπει να διαπνέεται από μεγλαοϊδεατισμό, αλλά να απαντά στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, να θέτει προτεραιότητες και να δίνει λύσεις.
Ο κ. Στέφος χαρακτήρισε τον προϋπολογισμό «φουσκωμένο», κατήγγειλε την ύπαρξη «σπασμένων κωδικών», τις αυξημένες προμήθειες στην καθαριότητα, τόνισε ότι απουσιάζει η κοινωνική πολιτική και πρότεινε να περικοπούν δαπάνες για εκδηλώσεις - θεάματα για να μπορέσουν να καταργηθούν τα τροφεία, ενώ τέλος ψήφισε μόνο τους κωδικούς μισθοδοσίας.
Ο κ. Ματής εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης» (ο κ. Βρεττός είχε αποχωρήσει λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων) κατήγγειλε τη Δημοτική Αρχή ότι «εφαρμόζει ελαστικές σχέσεις εργασίας και κρατάει όμηρους τους υπαλλήλους» και δήλωσε κατηγορηματικά αντίθετος με τον «Καλλικράτη» και με τις πολιτικές του (π.χ. αλλαγές στην παιδεία) τις οποίες κατηγόρησε τη  Δημοτική Αρχή ότι προσπαθεί να εφαρμόσει πιστά.
Ο κ. Παπασπυρίδης χαρακτήρισε τον προϋπολογισμό αντιλαϊκό και υπερκοστολογημένο. Δήλωσε αντίθετος με το Μνημόνιο και τις πολιτικές του «Καλλικράτη» που εφαρμόζει η Δημοτική Αρχή, αναφέρθηκε στις απευθείας αναθέσεις και τόνισε την ανάγκη συζήτησης για τη χάραξη κοινωνικής πολιτικής.
Ο κ. Πάντος θεώρησε ότι ο προϋπολογισμός δεν είναι ειλικρινής και ακριβής. Ανάφερε ότι η υπεραισιοδοξία που τον χαρακτηρίζει και η χαωτική καταγραφή έργων συσκοτίζουν τις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής η οποία, σύμφωνα με τον κ. Πάντο, δεν μπορεί να αξιολογήσει τα σημαντικά προβλήματα, τις αλλαγές και τις ανάγκες του σήμερα (όπως π.χ. η κατασκευή νέων παιδικών σταθμών) και δημιουργεί μόνο εντυπώσεις, ενώ γνωρίζει ότι στο τέλος τα περισσότερα έργα θα κοπούν.
Μερικές από τις κυριότερες επισημάνσεις - προτάσεις των συμβούλων της αντιπολίτευσης: Η κα Κασιμέρη ζήτησε την αξιοποίηση των κληροδοτημάτων και την επίσπευση της είσπραξης των οφειλομένων από μεγαλοεπιχειρατίες, ο κ. Τσιάπης ζήτησε την περιστολή των εξόδων για θεάματα, κατήγγειλε ότι έργα 3,5 εκατ. ευρώ δίνονται με απευθείας αναθέσεις και τόνισε ότι ο προϋπολογισμός δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου σήμερα, η κα Απέργη σχολίασε αρνητικά το γεγονός ότι τα ίδια έργα αναφέρονται στους προϋπολογισμούς των τελευταίων 5 ετών, τα οποία δεν υλοποιούνται και μεταφέρονται στον επόμενο χρόνο, ο κ. Δημάκης τον βρήκε «φουσκωμένο», ενώ η κα Νάνου πρότεινε ο Δήμος να διαπραγματευτεί τη μείωση των ενοικίων του, να προτιμάει ως προμηθευτές του κρατικούς φορείς και να παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού από ορκωτό λογιστή για να προλαμβάνει τυχόν απρόοπτα.


ΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ
Τέλος, να αναφέρουμε ότι από την πλευρά της συμπολίτευσης υποστήριξαν τον προϋπολογισμό ο κ. Καστόρης, η κα Δεληγιάννη, η κα Ιακωβάκη και ο κ. Συρίγος, οι οποίοι τόνισαν ότι η δημοτική αρχή δεν μιλάει ουτοπικά, αλλά επί 3 τετραετίες παράγει έργο, κάνει δράσεις και έχει σταθερές πολιτικές σε όλους τους τομείς (κοινωνία, πολιτισμός, αθλητισμός, αγορές γης, περιβάλλον κλπ) . Τόνισαν, όπως και ο κ. Κουτελάκης ανάφερε στη δευτερολογία του, ότι υπάρχουν πολλές κοινωνικές παροχές (απαλλαγές δημοτικών τελών για απόρους, ΑΜΕΑ, ανέργους, μειώσεις τελών 50% για τρίτεκνους, δωρεάν δημοτική συγκοινωνία, δωρεάν πολιτιστικά προγράμματα, δημοτικά ιατρεία, τμήματα με συμβολικό τίμημα για 1200 παιδιά στον ΟΝΑ και για 800 παιδιά στον Πολιτιστικό Οργανισμό, κλπ)  που δεν αποτυπώνονται στον προϋπολογισμό, αλλά αποτελούν μεγάλη κοινωνική προσφορά.
Οι σύμβουλοι της δημοτικής αρχής κατηγόρησαν την αντιπολίτευση ότι «χλευάζει» το έργο της, υποτιμώντας παράλληλα τους δημότες που το επιβραβεύουν επί 4 τετραετίες και χωρίς, μάλιστα, να έχει καταθέσει όλα αυτά τα χρόνια εναλλακτική πρόταση. Ο κ. Συρίγος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο προϋπολογισμός «Είναι αποτέλεσμα 12 ετούς διαβούλευσης με το λαό της πόλης...».