neasmyrni.net.gr neasmyrni.net.gr neasmyrni.net.gr
Αρχική Εκπαίδευση Στρατηγικές μελέτης των μαθητών στο σπίτι ! Πώς μπορούμε να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα;
facebook
Έχουμε 5 επισκέπτες συνδεδεμένους
ARTION 2016-small lux new 001 akadimos118x118 autopragmatosi Kyvellou-new

mom-and-kid-studyingΓράφει  ο  Δάσκαλος Ειδικής  Αγωγής  & Εκπαίδευσης:  Φερεντίνος  Δημήτρης

Πώς  οργανώνουμε  το   χώρο;
• Διαβάζουμε πάντα σε γραφείο
• Σωστός φωτισμός «δεξιόχειρες-αριστερόχειρες»
• Ο χώρος να μην έχει  πολλά ερεθίσματα: (καθαρό γραφείο)
• Κρύψτε τα παιχνίδια


• Δεν επιτρέπουμε επιθυμητές δραστηριότητες  τηλεόραση, τηλέφωνο, επίσκεψη   φίλων.
• Διαμορφώνουμε ένα χώρο κοντά χώρο μελέτης που θα φυλάσσονται  τα  απαραίτητα  εφόδια και υλικά για τη  μελέτη  στο  σπίτι (μολύβια, στυλό, ξύστρες, χαρτί  με  γραμμές  και  λευκό, μαρκαδόρους, συρραπτικό, λεξικό, κομπιουτεράκι, ψαλίδι,  κόλλα)
• Να  υπάρχει  πάντα  ρολόι  στον  τοίχο.
• Κάνουμε  αντίγραφα  του  σχολικού  προγράμματος   και  τα  τοποθετούμε  στο  γραφείο  του, στην  κουζίνα κλπ.
• Έχουμε  τηλέφωνα  συμμαθητών σε  περίπτωση  που  το  παιδί  φέρει  συγκεχυμένες  πληροφορίες.  

Πώς  οργανώνουμε  το χρόνο;
• Ορίζουμε  την αρχή και το τέλος της μελέτης, αφού   πρώτα  γίνει εκτίμηση.
• Κανονίζουμε  πότε  θα  κάνουνε  διάλειμμα.
• Έτσι  πετυχαίνουμε το παιδί  να  αναπτύξει  στρατηγικές  οργάνωσης του  χρόνου
• Με  αυτό  τον  τρόπο  το  παιδί  αισθάνεται  ασφάλεια, υπολογίζει τι  μπορεί  να  κάνει  μετά.
• Τι  θα  γίνει  μετά  στον  ελεύθερο  χρόνο;
• Εξασφαλίζουμε  χρόνο  στα  παιδιά  για  αθλητισμό  και  ψυχαγωγία  ανεξάρτητα  από την  απόδοσή  τους.
• Τι  γίνεται  αν δεν  τελειώσει;  Μαζεύουμε  τα  πράγματα  και  αφήνουμε  το  παιδί  να  εκτεθεί!
• Εν  κατακλείδι  επιλέγουμε ένα  πρόγραμμα, μια  ρουτίνα για μελέτη.

  Πώς  μελετάμε;
• Βλέπουμε όλο το μάθημα: Τίτλος, φωτογραφίες, ανάγνωση , γρήγορη  όλο το  κείμενο.
• Πλαγιότιτλους  σε όλους  τις  παραγράφους.
• Παίρνουμε   ένα  χρωματιστό  μαρκαδόρο  και  υπογραμμίζουμε τις  λέξεις  κλειδιά  όχι  ολόκληρο  το  κείμενο.
• Περίληψη  του  μαθήματος.
• Κάνουμε   ερωτήσεις   κατανόησης  του μαθήματος.
• Εάν  το  παιδί  αντιμετωπίζει   δυσκολίες   στην  κατανόηση  της γραπτής  έκφρασης   προσπαθούμε με άλλο  τρόπο  επικοινωνίας  (π.χ. γραφήματα  ή  μαγνητοφωνούμε  το  μάθημα)
• Προτρέπουμε  τη  δημιουργία  μικρών  σχημάτων  πάνω  στα  βιβλία(π.χ τρίγωνα),έτσι   μπορούμε  να ανατρέξουμε   στα  συγκεκριμένα  σημεία  του   βιβλίου.
• Στα  προβλήματα   λέμε   το  ίδιο  πρόβλημα  με  μικρούς αριθμούς και  το βάζουμε  να  το   διηγηθεί  αρχικά  και  να  το λύσει στη  συνέχεια.
• Οδηγούμε   το  παιδί  βήμα -βήμα  έως  ότου ,  το  δύσκολο πρόβλημα  γίνει  κατανοητό.

Διαβάθμιση  του διαβάσματος
• Αρχίζουμε  με  μια εύκολη  και  σύντομη δραστηριότητα  ,προκειμένου  να γιορτάσουμε  επιτυχία.
• Ρωτάμε    το  παιδί  ποιο  μάθημα  το   δυσκολεύει;
• Συνεχίζουμε   με  το  δυσκολότερο μάθημα γιατί  το παιδί   είναι  ακόμη ξεκούραστο.
• Έμείς έχουμε όμοια  συμπεριφορά , δεν  βλέπουμε   τηλεόραση    , ενώ  το  παιδί  διαβάζει.
• Δε  λύνουμε   όλα  τα  προβλήματα  ,είμαστε  εκεί   χωρίς   να  το  επισκιάζουμε

Αμοιβές-ποινές
• Έμφαση  στην  επιτυχία  και  την καλή προσπάθεια
• Ένας  καλός  κανόνας  είναι  να  δίνουμε   τρεις  επιβραβεύσεις  για  κάθε  διόρθωση  παρατήρηση.
• Ενθαρρύνουμε  τη  σύγκριση   με  προηγούμενη  δουλειά του  θετική –αρνητική και  όχι  με τη  δουλειά  των  άλλων.
• Επιβραβεύουμε  ακόμη   και αν  έχει  κάνει  ελάχιστη  εργασία.
• Δεν  κάνουμε  αρνητικά  σχόλια.
• Δίνουμε  πολλά  μπράβο  στην  προσπάθεια , ακόμη  και εάν υπάρχει  αποτυχία.
• Ακούμε  τα  παράπονα  και   τις  απογοητεύσεις  του  παιδιού, εάν  θυμώσουμε  και  νευριάσουμε    αυτό   θα  αυξήσει   την  απογοήτευση του  παιδιού    και  το  δικό  μας  άγχος.
• Ρωτάμε: «πώς  μπορώ  να  σε   βοηθήσω;»

Τρόποι  απεξάρτησης
• Βήμα-Βήμα, Σιγά-Σιγά.
• Καθόμαστε  δίπλα του στην αρχή  και  βοηθάμε.
• Kάνουμε  μια  δική  μας  εργασία    είμαστε  δίπλα  του, τον  καθοδηγούμε   και  εμείς  δουλεύουμε.
• Βοηθάμε   όταν  υπάρχουν  δυσκολίες.
• Όταν   ελέγχουμε    εργασίες  αναφερόμαστε    σε  αυτές  που  έγιναν  σωστά!
• Δεν  κάνουμε   εμείς   τις  εργασίες   των  παιδιών.
• Αν  μια   εργασία   δεν   έχει   γίνει    δεν  ολοκληρώθηκε  στο  καθορισμένο  χρόνο, αντί   να  γράψουμε   εμείς     ένα  σημείωμα ,βάζουμε   το  παιδί   να  το   γράψει,   εξηγώντας   τη μη ολοκλήρωση  στον εκπαιδευτικό που  έχει ορίσει  την εργασία.
• Με   αυτόν  τον   τρόπο  αφήνουμε   το  παιδί   να   αναλάβει   τις  ευθύνες  των  σφαλμάτων  του  και   του   παρέχονται  σημαντικές   εμπειρίες  επίλυσης  προβλημάτων.

Τέλος  εργασίας
• Καθαρίζουμε μαζί με το παιδί  το  γραφείο
• Το παιδί ετοιμάζει την τσάντα του, την κλείνει, ενώ εμείς επιβλέπουμε.
• Βιβλία, τετράδια  σε   όρθια   θέση, μολύβια  ξυσμένα, καθαρή  γόμα.
• Αν  κρίνουμε  ότι   δεν  μπορούμε   να  βοηθήσουμε  το  παιδί  μας, ή η  εμπλοκή   μας  διαταράσσει  τη  σχέση   μας    μαζί  του,  η  βοήθεια  από   άλλο  πρόσωπο  μπορεί  να   είναι  η  λύση.
• Σε  αυτές   τις  περιπτώσεις    βοηθάει   ο  σύζυγος  ή κάποιο πρόσωπο που το παιδί και η οικογένεια έχει καλή συναισθηματική σχέση.

ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης.
Email.  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.   Κιν: 6976121738