neasmyrni.net.gr neasmyrni.net.gr neasmyrni.net.gr
Αρχική Τοπικές Ειδήσεις Συζήτηση για το Υπόγειο Γκαράζ της Πλατείας Καρύλλου
facebook
Έχουμε 16 επισκέπτες συνδεδεμένους
ARTION 2016-small lux new 001 akadimos118x118 autopragmatosi Kyvellou-new
Συζήτηση εφ’ όλης της ύλης για το Γκαράζ της Πλατείας Καρύλλου πραγματοποιήθηκε στις 5 Μαρτίου. Το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μας, είχε την ευκαιρία να κάνει τις παρατηρήσεις του για το έργο, ενώ ο Δήμαρχος απάντησε σε ερωτήσεις και προσπάθησε να λύσει τις απορίες του σώματος.

Το χρόνιο αίτημα της αντιπολίτευσης του δήμου να πραγματοποιηθεί ξεχωριστή συζήτηση για το θέμα του υπόγειου γκαράζ της Πλατείας Καρύλλου ικανοποιήθηκε πρόσφατα και ενώ το έργο είναι πλέον έτοιμο να παραδοθεί. Σε μια συζήτηση όπου δεν έλειψαν οι εντάσεις και οι εκατέρωθεν αντεγκλήσεις οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης σχολίασαν το έργο, εξέφρασαν απορίες και ερωτηματικά και κατέκριναν πολλές από τις επιλογές της Δημοτικής Αρχής με την οποία φάνηκε να έχουν  διάσταση  απόψεων για το έργο.
.
Πιο συγκεκριμένα η αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κα Κατσέλη αναφερόμενη στο έργο εξέφρασε την εκτίμησή της ότι το έργο δεν είναι δημοτικό, κατήγγειλε ότι υπήρχε έλλειμμα ενημέρωσης για το έργο, ότι ο δήμος δεν συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις εργολάβων – υπουργείων για να διεκδικήσει ανταποδοτικά οφέλη ως κύριος του οικοπέδου, ότι ανέλαβε να διαμορφώσει με δικά του έξοδα την ύπερθεν πεζογέφυρα ενώ έπρεπε να τη διαμορφώσει ο εργολάβος, ότι έπρεπε να γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για τη διαμόρφωση της πεζογέφυρας, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο δήμος ως εύρωστος οικονομικά θα μπορούσε να είχε κατασκευάσει μόνος του το γκαράζ. Τέλος, κατήγγειλε το γεγονός ότι σε παλαιότερο ψήφισμα που είχε παρθεί ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο για τις καθυστερήσεις του έργου, λείπουν τα σημεία εκείνα που αναφέρονται στην αποκατάσταση των ζημιών από τους υπεύθυνους.
Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν σχεδόν όλοι οι σύμβουλοι της παράταξης της κας Κατσέλη: ο κ. Χαϊκάλης ο οποίος εγκάλεσε και αυτός με τη σειρά του το Δήμαρχο ότι δεν τήρησε τη σωστή συνεργασία με το Δημοτικό Συμβούλιο και δεν πήρε ανταλλάγματα, ο κ. Μπεχλιβανίδης ο οποίος θεώρησε λάθος το γεγονός ότι το Δημαρχείο δεν φτιάχτηκε στην Πλατεία Καρύλλου όπως παλιότερα είχε προβλεφθεί και θεώρησε ότι η πεζογέφυρα που γίνεται αλλάζει την αισθητική όλου του τοπίου, η κα Καρδαρά η οποία ζήτησε να γίνει συνεργασία με τον αρχιτέκτονα που σχεδίασε την Κεντρική Πλατεία για να περισωθεί η αισθητική της η οποία έχει αλλοιωθεί και τέλος ο κ. Τσιάπης ο οποίος υποστήριξε ότι τα 10 χρόνια που κράτησαν οι διεργασίες θα μπορούσε ο Δήμος να δαπανά 1 εκατ. κατ’ έτος και να έχει αποπερατώσει μόνος του το γκαράζ, ώστε να είναι ο κύριος του έργου και να μπορεί να κοστολογεί φθηνά στους δημότες.
Ο κ. Κούπας στη συνέχεια ανέφερε ότι οι δράσεις για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης είναι αναγκαιότητα της πόλης και είναι παλιά ιστορία, επέπληξε και αυτός το Δήμαρχο ότι δεν διαπραγματεύτηκε για οφέλη ούτε καν για μερικές θέσεις στάθμευσης για τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών του Δήμου, τόνισε ότι ο εργολάβος είχε την υποχρέωση να διαμορφώσει τις υπέργειες χρήσεις και τον εγκάλεσε γιατί χαρακτήρισε άνευ αξίας τα έσοδα του 3% τα οποία θα εισέπραττε το δημόσιο, απόψεις τις οποίες συμμερίστηκε και ο κ. Καραμουσαλής.

Ο Δήμαρχος με τη σειρά του χαρακτήρισε το έργο του Γκαράζ το μεγαλύτερο έργο που έγινε στην πόλη, το χαρακτήρισε έργο ζωής για τον ίδιο και την παράταξή του και ανέφερε ότι σφραγίζει μια εποχή.  Στη συνέχεια απαντώντας στα σχόλια της αντιπολίτευσης αναφέρθηκε σ τις πολιτικές του επιλογές για το έργο:
* Διαβεβαίωσε ότι οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν είναι οι μόνες σύμφωνες με το νόμο και οι ίδιες με αυτές που φτιάχτηκαν όλα τα παρόμοια γκαράζ (Πλ. Κλαυθμώνος, Ριζάρη, Αιγύπτου, Παίδων κλπ).
* Διευκρίνισε ότι επέλεξε να μη δοθεί απευθείας σε ιδιώτη γιατί δεν ήθελε να έχει την ευθύνη της δημοπράτησης και να κινδυνεύσει σ’ ένα τόσο μεγάλο έργο να θεωρηθεί ο Δήμος “διαπλεκόμενος”.
* Ππροτίμησε να μην δεσμεύσει τον τελευταίο μεγάλο δημόσιο χώρο για την κατασκευή Δημαρχιακού Μεγάρου.
* Αποφάσισε να προχωρήσει σε ανάθεση μελέτης για την ανάπλαση της πεζογέφυρας γιατί ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός είναι περίπλοκος και χρονοβόρος και δεν αποτελεί πάντα εγγύηση (μην ξεχνάμε ανέφερε ο κ. Κουτελάκης ότι και η Ομόνοια φτιάχτηκε με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό), αλλά και γιατί το είχαν εισηγηθεί παλαιότερα ο κ. Καρδαράς και ο κ. Κλειδόπουλος από την αντιπολίτευση.
* Εξήγησε ότι δεν επέλεξε να κατασκευάσει το γκαράζ με ίδιους πόρους γιατί δεν ήθελε να πάρει ένα τεράστιο δάνειο 10 εκατ. και να υπονομεύσει την πιστοληπτική ικανότητα του Δήμου.
«Η παρούσα δημοτική αρχή», διευκρίνισε ο κ. Κουτελάκης, «προτίμησε να εξαντλήσει τη δυνατότητα χρηματοδότησής της στην αγορά οικοπέδων και ακινήτων. Δίνει προτεραιότητα στην αγορά γης και όχι σε έργα που μπορούν να χρηματοδοτηθούν και με άλλους τρόπους. Εισηγείστε δηλαδή ότι ο δήμος έπρεπε να πάρει ένα δάνειο 10 εκατ. και να μαζεύει ενοίκια για το αποπληρώνει δεσμεύοντας την πιστοληπτική του ικανότητα; Ή ήταν καλύτερα να το αναθέσει σε κάποιον άλλο να πάρει ο άλλος ένα δάνειο και να παλεύει να αποπληρώσει, και  ακέραια την πιστοληπτική του ικανότητα για άλλα έργα, όπως και έπραξε; 
Δεν θεωρούμε εξάλλου το πάρκιγκ κοινωνικό αγαθό όπως π.χ. την παιδεία και την υγεία. Το πάρκιγκ είναι μια άλλη δραστηριότητα είναι αγαθό «πολυτελείας» και όποιος επιλέγει να έχει γκαράζ πρέπει να πληρώνει. Η δημοτική αρχή δεν καταλαβαίνει γιατί πρέπει όλοι οι πολίτες της Ν. Σμύρνης να έπαιρναν ένα δάνειο 10 εκατ. και να το πλήρωναν για να πληρώνουν φτηνότερα το πάρκιγκ τους οι κάτοικοι του κέντρου (...).
Το γκαράζ είναι δημοτικό, όπως και οι κινηματογράφοι είναι δημοτικοί, μπορεί να έχουν χρήση ιδιωτική αλλά η κυριότητά τους ανήκει στο Δήμο Ν. Σμύρνης. Το γκαράζ έχει παραχωρηθεί για χρήση 30 χρόνων (αρχής γενομένης από την υπογραφή της σύμβασης το 2005) και μετά το ΥΠΕΧΩΔΕ υποχρεούται να το επιστρέψει ξανά στο Δήμο Ν. Σμύρνης.
Και τέλος σε όσους έσπευσαν να εκφράσουν την άποψη ότι ο Δήμος απαλλάσσει τον εργολάβο από τη διαμόρφωση του άνω τμήματος της πλατείας, έχω να πω ότι οι λεπτομέρειες του έργου αυτού αναφερόταν αναλυτικά από το 2002 στην Α’ φάση του έργου στην προκήρυξη στα παράλληλα έργα και στη Β’ φάση αναφερόταν όχι στη σύμβαση, αλλά στην ειδική συγγραφή υποχρεώσεων...», είπε κλείνοντας ο Δήμαρχος.